Team Japan je nová aliance, která zahrnuje Toyota, Mazda, Subaru, Kawasaki a Yamahu. Pět japonských značek má v úmyslu společně hledat alternativy k elektrickému pohonu v osobních i jednostopých vozidlech. Iniciativa byla spuštěna a představena 13. listopadu 2021 na tiskové konferenci v Okayamu. Toyota tam ukázala závodní Corollu s vodíkovým pohonem, která bude soutěžit ve vytrvalostní soutěži Super Taikyu Series. Do projektu se zapojilo i Subaru.
Mazda zase s podporou Toyoty zamýšlí představit 1,5litrový agregát Skyactiv-D poháněný bionaftou. Motor najde uplatnění iv motorsportu, ale předpokládám že jen v nějakém cup-u ai to jsem velký pesimista. Součástí aliance je i Yamaha, která se bude podílet na projektech spojených s vodíkovým pohonem pro auta a motocykly. Kawasaki se bude věnovat podobným tématům, ale jen ve dvoukolých tatoších.

Tento krok já osobně považuji za naprosto racionální. Jsou prostě oblasti, kde elektromobil není vhodný a pár let ještě jistě nebude. Lidé při cestování autem chtějí jistotu, že nezůstanou viset pro nedostatek šťávy. Nabíjení je totiž již nyní docela velký problém (absence nabíjecích bodů v lidnatých oblastech). Já se této myšlence těším, každopádně nevím, jestli se toho dočkáme v EU, která je prudce proti autům, a jak pohon budoucnosti zná jen elektřinu a vodík.